Κατ αρχήν εδώ δε θα σας πω για τον εξοπλισμό, τη μοτοσικλέτα
και τις τεχνικές οδήγησης.
Θεωρείται δεδομένο ότι ο εξοπλισμός είναι δοκιμασμένα
αποδοτικός, η μοτοσικλέτα σε πολύ καλή λειτουργική κατάσταση, ενώ όποιος
ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι 5 πράγματα τα ξέρει.
Αν κάτι από τα παραπάνω δεν ισχύει, τότε το μακρινό ταξίδι
σας, αρχίζει να μετρά πιθανότητες και αυτό είναι ακριβώς ότι δεν θέλουμε.
Ξεκαθαρίζω ότι όταν λέω μεγάλο ταξίδι δεν μιλάω για Αθήνα
Θεσσαλονίκη αλλά για πολλά χλμ και πολλές μέρες.
Το να κάνεις ένα πραγματικά μεγάλο ταξίδι δεν είναι απλή
υπόθεση και για να γίνει πρέπει πριν απ όλα να θες να πας .
Εσύ να θες δηλαδή, για κάποιους λόγους που εσύ ξέρεις και
για σένα είναι σημαντικοί.
Το ταξίδι δεν γίνετε για να αποδείξεις τίποτε στους άλλους,
ούτε για να ξεφύγεις από κάτι.
Το ταξίδι γίνεται για να σε κάνει πιο πλούσιο σε εμπειρίες
άνθρωπο. Για να καταλάβεις τον εαυτό σου και τον κόσμο γύρω σου. Για να νιώσεις
όμορφα και να ισορροπήσεις σαν προσωπικότητα.
Το πρώτο που πρέπει να οριστεί είναι ο προορισμός και το
γιατί θέλω να πάω.
Προσωπικά έχω βρει περιοδικά, εφημερίδες, ντοκιμαντέρ και
βιβλία πολύ χρήσιμα.
Άλλοι βλέπουν εικόνες ή ακούνε ιστορίες.
Όλα καλά είναι.
Μετά αρχίζει η εργασία στο σπίτι.
Χάρτες, συλλογή πληροφοριών, ειδήσεις που αφορούν την
περιοχή, έλεγχος του κλίματος κλπ κλπ.
Όσα πιο πολλά ξέρεις τόσο καλλίτερα.
Ταξιδιωτικά σε φόρουμ?
Ναι μεν αλλά…
Η υποκειμενική άποψη του κάθε ενός είναι σεβαστή αλλά δεν
είναι και καθοριστική.
Στο ταξίδι ο κάθε ένας από εμάς βλέπει «άλλο έργο».
Αυτό συμβαίνει ανάλογα με τις εμπειρίες που διαθέτουμε, την
ιδεολογία μας και γενικότερα από όλα όσα καθορίζουν την προσωπικότητα μας.
Άρα?
Το αν θα σου αρέσει ή όχι είναι μια δική σου υπόθεση.
Συχνά οι χάρτες δείχνουν τρομακτικοί.
Δεν μπορείς να διαβάσεις ούτε τι λένε, σε ξένες γλώσσες
άγνωστες.
Το έχω νοιώσει συχνά αυτό αλλά το αντιμετωπίζω πάντα με δυο
τρόπους.
Οργάνωση και χαμηλά το κεφάλι.
Για την οργάνωση θα πούμε πολλά παρακάτω, οπότε ας μείνουνε
στο χαμηλό προφίλ.
Θυμήσου ότι εκεί που πας δεν σε κάλεσε κανένας. Μόνος σου
πήγες και οφείλεις να σεβαστείς τα ήθη και τα έθιμα του τόπου. Οφείλεις να
σεβαστείς τις αρχές, τους νόμους και γενικά να μη δώσεις ΚΑΝΕΝΑ απολύτως
δικαίωμα.
Η ευγένεια δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.
Αν βρεθείς με την ακριβή σου μοτοσικλέτα, σε μια περιοχή που
βασιλεύει η φτώχεια…
ΕΧΑΣΕΣ και δε θα σου φταίει κανένας.
Αν θες και καλά και σώνει να πας σ ένα τέτοιο μέρος, ανάλογα
πρέπει να είσαι και να φερθείς.
Κατανοητό?
Κάποτε στη Γιουγκοσλαβία έτρωγα ψάρια (που ήταν πανφτηνά)
αλλά ντράπηκα όταν είδα γύρω μου ότι οι άλλοι θαμώνες της ταβέρνας έπιναν ΝΕΡΟ.
(και δε μιλάμε γα Αφρική)
Συνοψίζοντας, η κοινωνική σου συμπεριφορά και η προσωπική
σου υπόσταση θα καθορίσει και το ταξίδι σου.
Ένα θέμα που λίγοι θα θίξουν είναι η φυσική σου κατάσταση.
Οκ δε χρειάζεται να είσαι και πρωταθλητής ενόργανης αλλά να
ξέρεις ότι όσο πιο καλά είσαι με το σώμα σου, τόσο πιο ξεκούραστος θα φτάσεις
και πιο χαλαρός.
Υπολόγισε ότι ένα μακρύ ταξίδι θα σου φέρει φυσική
καταπόνηση.
Μπύρες το βράδυ και ξενύχτι δεν πάνε μαζί.
Δυο απλά κόλπα.
Το κάπνισμα δε βοηθάει καθόλου. Δυσκολεύει τη κυκλοφορία του
αίματος με ότι αυτό συνεπάγεται.
(Μυϊκές φλεγμονές, κράμπες, πονοκεφάλους κλπ κλπ)
ΑΝ προσθέσεις και την προβληματική αναπνευστική λειτουργία
και τις στάσεις για τσιγάρο…
Πέτα το ρημάδι!
Αν δε μπορείς να γυμναστείς ή δεν θέλεις, ένας καλός
διαιτολόγος μπορεί να σου κόψει πολλά κιλά, πράγμα που θα είναι ευεργετικό για
τη μέση και το γόνατα.
Όσο κι αν ακούγεται παράξενο Πιλάτες μπορούν να κάνουν
περίπου όλοι.
Ένα πράγμα που με βοήθησε πολύ στην πολύωρη οδήγηση ήταν το CSS. Όχι γιατί έγινα γρήγορος
αλλά γιατί σταμάτησα να παλεύω με τη μοτοσυκλέτα εξοικονομώντας ενέργεια.
Έμαθα και πολλά άλλα εκεί, που έχουν να κάνουν με την
ασφάλεια.
Μερικές μέρες πριν λοιπόν, φτιάχνουμε το τελικό πλάνο μας
και φροντίζουμε να το κάνουμε όσο πιο ρεαλιστικό μπορούμε.
Υπολογίζουμε
Συνολική απόσταση, μέρες, στάσεις, τι θέλουμε να δούμε,
αντοχές ανθρώπων και υλικών, καιρικές συνθήκες, κατάσταση των δρόμων, οδικό
δίκτυο γενικότερα.
Η παρέα που θα διαλέξουμε πρέπει να είναι δοκιμασμένη.
Διαλέξτε εύκολους ανθρώπους καλοσυνάτους, που βλέπουν το
ταξίδι όπως εσείς, αλλά και που μπορούν να κρατούν ένα κοινό προκαθορισμένο
ρυθμό.
Ανθρώπους με τους οποίους μπορείτε να μοιραστείτε κοινές
εμπειρίες, περιπέτειες και μυστικά.
Ανθρώπους που βλέπουν τη ζωή με χιούμορ και τους άλλους με
ανθρωπιά.
Απορρίψτε a priori
είρωνες, γκρινιάρηδες, εγωιστές και άγνωστες γκόμενες.
Ένας λάθος συνταξιδιώτης μπορεί να σας τα χαλάσει όλα.
Πολλές φορές είναι αναγκαίο να διώξουμε κάποιον που δε
συμμορφώνεται ή να φύγουμε εμείς.
Αν είστε συνεπιβάτης και βλέπετε ότι το πράγμα δεν τραβάει ή
παίρνει επικίνδυνη τροπή.
Ζητήστε να κατεβείτε και γυρίστε με τρένο !!!!
Προτιμότερο από το χαλάμε τις καρδιές μας ή χειρότερα.
(πτώσεις και κλάματα)
Στην πίεση (και στο παιχνίδι) κάποιος δείχνει τον αληθινό
του εαυτό και ο εαυτός αυτός μπορεί να μην είναι αυτός που πιστεύαμε.
Τιπ.
Μοιραστείτε τον εξοπλισμό. Δε χρειάζεται να κουβαλάτε από
ένα κιτ επισκευής ο καθένας, από ένα φαρμακείο ο καθένας κλπ κλπ
Αλλά ΟΛΟΙ πρέπει να έχουν χάρτη και πλάνο της διαδρομής.
Καλό είναι πριν φύγεις να κάνεις λίστα με τα πράγματα που θα
πάρεις μαζί.
Λίγες μέρες πριν το ταξίδι αρχίζεις να τα συγκεντρώνεις σε
μια μεριά για να τα πακετάρεις.
Βασικό, λεφτά, διαβατήρια, χαρτιά μηχανής, κλειδιά. Χωρίς
αυτά ταξίδι δεν έχει. Τα άλλα μπορείς και να τα βρεις.
Βασικό, να είστε αφαιρετικοί ειδικά με τα ρούχα. Σημαντικές
οι σαγιονάρες. Σε ξενοδοχείο και κάμπιν κολλάς μύκητες στο μπάνιο για πλάκα.
Αφού λοιπόν έχουμε υλικά, παρέα και πλάνο ξεκινάμε το ταξίδι
μας.
(το μοναχικό ταξίδι είναι ένα άλλο κεφάλαιο ΕΝΤΕΛΩΣ
ΔΙΑΦΩΡΕΤΙΚΟ)
Κοιμόμαστε νωρίς, ξυπνάμε νωρίς, τρώμε καλό πρωινό, πάμε
τουαλέτα και φεύγουμε.
Οι στάσεις μας έχουν επιλεγεί με 3 κριτήρια.
Βενζίνη
Φαγητό
Μέρη που θέλουμε να δούμε.
Οι στάσεις δε γίνονται όταν κουραστούμε αλλά πριν
κουραστούμε και για να μην κουραστούμε.
Όταν σταματάμε για βενζίνη καλό είναι να βγάζουμε το κράνος,
να καταβαίνουμε από τη μηχανή.
Κατά τη διάρκεια της μέρας θα τρώμε φρούτα και πιο καλά
μπανάνες που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο, (βοηθάει στις κράμπες) και έχουν
ενέργεια ή μπάρες δημητριακών (αυτές που δίνουν ενέργεια) θα πίνουμε νερό ή
χυμούς.
Όχι πολλούς καφέδες , όχι πολλά αναψυκτικά.
Σε καμία περίπτωση, πριν φτάσουμε, δεν πλακωνόμαστε στο φαΐ,
ειδικά πλούσιο σε λιπαρά.
(το γιατί το ξέρετε όλοι)
Ένα καλό γεύμα μπορούμε να κάνουμε το βράδυ που θα
σταματήσουμε.
Αυτό πρέπει να περιέχει σαλάτα και πρωτεΐνη (κρέας)
Ανάλογα με τις δυνατότητες μας πρέπει να καθορίσουμε και τα
χλμ που θα κάνουμε την ημέρα.
Εγώ δεν περνάω ποτέ τα 1000.
Το χίλια δεν είναι το όριο μου, έχω κάνει και πιο πολλά. Το
1000 είναι το όριο στο οποίο μπορώ και οδηγό καλά. Μετά απ αυτό έχω δει ότι
αρχίζω να πηγαίνω στο περίπου και αυτό απλά δεν πρέπει να γίνεται ΠΟΤΕ.
Εδώ να πω για την ελαστικότητα του πλάνου. Αν δε βγαίνει, δε
χάθηκε ο κόσμος. Δεν πειράζει. Θα πάτε μια άλλη φορά. Σε καμία περίπτωση μην
κάνετε υπερβάσεις, αν δεν είναι πραγματικά ανάγκη.
Τα χιλιόμετρα βγαίνουν κλιμακωτά.
Την πρώτη μέρα που είμαι ξεκούραστος 1000, τη δεύτερη που
είμαι λίγο πιο κουρασμένος 800 κλπ
Εγώ όταν φτάνω κάπου, φροντίζω να περπατάω πολύ.
Έτσι μαθαίνω τον τόπο, τους ανθρώπους, βγάζω φωτογραφίες και
ετοιμάζομαι για την επιστροφή. Δεν παίρνω τη μοτοσικλέτα καθόλου.
Παράλληλα κυκλοφορεί το αίμα και ξεπιάνομαι.
Κατά την παραμονή μου σ ένα μέρος κάνω παράλληλα και την
προετοιμασία για το επόμενο βήμα.
Γενικά αποφεύγω να οδηγώ νύχτα.
Έχω δει ότι κουράζομαι περισσότερο έτσι και γενικά είναι πιο
επικίνδυνο.
(τα ίδια θα έλεγα και για τη βροχή και το πολύ κρύο και τη
πολύ ζέστη)
ΑΝ μπορώ τα αποφεύγω αν όχι ΑΜΗΝ και προσαρμόζω το πλάνο
μου.
Συνήθως φεύγω νωρίς και φτάνω κάπου όμορφα το απόγευμα. Έτσι
έχω και χρόνο να δω κάποιον ενδιάμεσο σταθμό.
Η επιστροφή γενικά είναι πιο προβληματική.
Συχνά υπάρχει και ο εφησυχασμός, έλα μωρέ φτάσαμε, 180 χλμ
μείνανε.
Μέγα λάθος !
Έφτασες όταν μπεις στο σπίτι σου και μόνο τότε.
Ως εκείνη τη στιγμή είσαι στο δρόμο και όλες σου οι
αισθήσεις είναι σε επιφυλακή.
Για λόγους συσσωρευμένης κούρασης αλλά και έλλειψης κινήτρου
φροντίστε η επιστροφή να είναι πιο χαλαρή.
Σε ένα ταξίδι μπορεί να συμβούν απρόοπτα.
Βασικά να είσαι ψύχραιμος και να δεις τι μπορείς να κάνεις
εκείνη τη στιγμή.
Το να προσπαθείς να αποδώσεις ευθύνες είναι και άχρηστο και
θα περιπλέξει σίγουρα τα πράγματα.
Υπολόγισε ότι όταν λυθεί το πρόβλημα (αν λυθεί) πρέπει
κάποτε να επιστρέψεις, άρα θα πρέπει να είσαι σε καλή ψυχική και σωματική
κατάσταση.
Αν σας αρέσει η μουσική, κανένα πρόβλημα, στο εμπόριο
υπάρχουν όλα όσα χρειάζονται.
Αποσπά την προσοχή ?
Δεν νομίζω. Ανάλογα και τη διαδρομή. Σε κάτι ατελείωτες
εθνικές καλά είναι….
Προσωπικά τη βαριέμαι.
Όταν ήμουν πιο νέος η ολοκλήρωση ενός ταξιδιού με γέμιζε
χαρά και περηφάνια.
Ήταν σαν ένας άθλος.
Γιούπι, το έκανα κι αυτό κλπ κλπ
Σήμερα, πιο μεγάλος στην ηλικία και πιο καραβοτσακισμένος,
με πιάνει μια μικρή στεναχώρια.
Φτου γαμώτο τελείωσε …
Και πριν γυρίσω σπίτι έχω στο μυαλό μου το επόμενο.
Έτσι είναι και το σωστό.
Το ταξίδι είναι τρόπος ζωής και δεν τελειώνει ποτέ.
Σαν επίλογος
Στο μακρύ ταξίδι με μοτοσικλέτα, ξεκινάς ήρεμος και
επιστέφεις ευτυχής.
Αν δε γίνει έτσι τότε κάτσε σπίτι.
Θα χαλάσεις χρόνο, χρήμα και θα κινδυνέψεις τσάμπα.
Τα πάντα είναι θέμα σωστής διαχείρισης.
Υγ
Πολλοί θα σας πουν ότι για να κάνεις ένα ταξίδι είναι
απαραίτητη μεγάλη μοτοσικλέτα φουλ εξοπλισμός, ακριβός και άλλα πολλά.
Είναι όλα ψέματα που σκοπό έχουν να σας βάλουν να χαλάσετε
λεφτά.
Χωρίς υπερβολή και με παπί πας.
Αρκεί
-Να διαλέξεις δευτερεύον οδικό δίκτυο (όχι εθνική)
-Να έχεις χρόνο
-Να φτιάξεις ένα καλό πρόγραμμα με σωστές στάσεις
και να μην είσαι κομπλεξικός.
Οι μεγάλοι ταξιδευτές έχουν ΟΛΟΙ φτηνά μηχανάκια, εύκολα να
επισκευαστούν και που αν καταστραφούν ολοσχερώς δεν θα έρθει η συντέλεια του
κόσμου.
Καλό ταξίδι
KTiNoS
Είχε γραφτεί το 11 στο φόρουμ της Ε.ΛE. MG
http://forum.motoguzziclub.gr/index.....html#msg66527
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου